Pyssla ett eget pennställ!

För er som inte vann kontors kitet från House Docktor,
får nu tips om hur man kan tillverka ett eget.

Alla äger minst en stickad tröja eller liknande, som aldrig blir använd.
Jag hittade flera när jag väl började leta i garderoben!
Hade tänkt sälja den för några € på loppis,
men då kunde jag lika gärna pyssla något av den.

sisters point kofta
…Adjö, Sisters Point kofta med dålig passform…

Diy pennställ av tröjapyssla pennställ av konservbrukar
Hur gjorde jag då?

Du behöver tomma konservburkar, jag hade modell strörre a´la fruktkonserv!

Sen tog jag ärmarna av tröjan, klippte ut en bit  i lagom längd, hade först tänkt fålla kanten på maskin, men det behövs inte. Sätt rejält med lim, och vik in kanten.

-Tänk på att konserver är vassa inuti, så bra om tyget går en bit ner i burken,
för att undvika otrevliga skärsår…

Tagsen sprättade jag från sonens jeans som gått sönder (..och min mans…schhhh…)
-De limmade jag oxå fast, och satte gummiband runtom så de skulle hållas på plats tills de torkat ordentligt.

pyssel konservburkar enkeltDe blev rätt snygga tycker jag, enkelt pyssel med lite industri touch!
…och industristil, det gillar vi…

Ha de gött!

3 tankar på “Pyssla ett eget pennställ!

  1. Pingback: Återbruk av kläder och skor - Hildas hem

Lämna en kommentar