Världens godaste Snickersrutor!

Jag har bakat mindre på senaste tiden,
eftersom min man inte äter något socker alls nu.

Men då jag såg detta recept kunde jag inte låta bli!
Jag som älskar snickers, och för att inte tala om tv reklamen
-”you turn in to a Diva”, skrattar varje gång…

snickersrutor

Jag gjorde dubbelsats av detta recept,
och använde en långpanna på ca. 30×40 cm.

Glasyren gjorde jag av bara choklad  av den enkla anledning,
att jag helt enkelt brände upp chokladen i Micro då barnen bråkade.
Jag vet att Micro inte är nån bra idé då man ska smälta choklad, men jag min dummerjöns tänkte ”bara denna gång” vilket straffades med 2 förstörda chokladplattor. Men bakglad som jag är, hade jag lite chokladreserv undangömt i skåpet.
-Smält helt enkelt inget i Micro.

IMG_92411eewesega rutor med kola och nötterSnickersrutorna är fruktansvärt beroendeframkallande,
det lär ni märka. Supergoda, och väl värd varje moment.

Ha en bra kväll!

Psst: Snart blir det bloggtävling!

2 tankar på “Världens godaste Snickersrutor!

Lämna en kommentar